WELKOM-HOSGELDINIZ...!


Als er al een land bekendstaat om zijn lekkere en uitgebreide keuken, dan is het Turkije! De Turkse keuken kent veel variatie, ieder regio kent wel de eigen specialiteiten. Dit komt door de uitgestrektheid van het land. Turken besteden veel liefde en aandacht aan het voorbereiden van de gerechten. Naast de smaak van het gerecht word veel aandacht besteed aan sfeer, omgeving en het uiterlijk van de gerechten. Zo hebben de meeste gerechten ook een poetische naam zoals 'navel van een dame' of 'nest van een nachtegaal'. Al deze namen zijn in de loop der jaren bedacht. Over het algemeen kennen de meeste mensen de bekende Turkse pizza, doner kebab, dolma, sjisj kebap en baklava. Natuurlijk zijn al deze gerechten typisch Turks, maar dit is slechts een beperkt aantal uit de rijke Turkse keuken. Vaak denkt men dat Turkse gerechten moeilijk zijn voor te bereiden. Vanaf nu niet meer! Op De Turkse Keuken blog vind je daarom wekelijks de meeste voortreffelijke traditionele Turkse gerechten, die je makkelijk zelf kunt bereiden. Verder vind je ook leuke en interessante weetjes over Turken en eten. Heb je vragen of ben je op zoek naar het recept van een Turks gerecht, dan kun je ook dit blog raadplegen. Zo hoef je niet meer na te denken over wat je moet eten en staan alle recepten voor je klaar! Maak daarom kennis met de Turkse keuken en voeg een stukje exotisch toe aan je keuken. Ik wens je veel kookplezier en ik hoop dat je zult genieten van de voortreffelijke smaak van de Turkse keuken. Afiyet olsun....


zondag 8 juli 2007

Turks of Grieks?


Er wordt weleens heftig over gediscussieerd... Zijn dolma's nou Turks of Grieks? Vraag je het aan een Griek, dan zegt die dat het echt Grieks is. Vraag het aan een Turk, dan is het van oorsprong een echt Turks gerecht. Omdat de Turkse en de Griekse keuken erg veel op elkaar lijken-de meeste gerechten zijn exact hetzelfde- ontstaat deze verwarring. De Turkse keuken is veel groter dan de Griekse keuken en stamt uit de Ottomaanse tijdperk. Verder hebben de Turkse gerechten ook echt een Turkse naam...des te meer logica dat deze gerechten echt Turks zijn! By the way: ik ben Turkse :-P

9 opmerkingen:

Anoniem zei

haha toen de griekse keuken ontstond bestonden de turken nog geen eens. ja ergens in de bergen van mongolie. komop zeg? geen twijfel over mogelijk, zoals alles wat turken claimen is de dolma ook grieks ;). ik neem het je niet kwalijk want turken houden ervan te stelen van de Grieken en Armenen.

Anoniem zei

Hahaha! Zijn we toch ergens goed voor ;-) And by the way: beter aan jatwerk doen en deze opnieuw (onder een andere naam) introduceren, dan zelf met iets nieuws te komen! Wat dat betreft zijn die Turken slim!

Anoniem zei

Niet jaloers zijn mensen met je ''stelen'' we hebben het gelemaal niet gestolen jullie zijn gewoon eenmaal jaloers op ons keuken en geschiedenis

Dolma IS gewoon TURKS
Bewijs: http://en.wikipedia.org/wiki/Dolma

Anoniem zei

Jullie zijn gewoon jaloers dolma is typisch turks dat horen wij turken al aan de naam.
Ik wil niet weel zegge maar ik vint het wel belachelijk dat de grieken dit niet kunnen maken en zat zullen ze ook nooit kunnen.
Jullie zijn gewoon jaloerze schijterds jonge.

Turkey zei

thanks For info.

Anoniem zei

Hahaha zielige turk. Check eerst de feiten, dan kom je er zelf ook achter dat veek dingen GRIEKS zijn en de turken ze gekopieerd hebben.

Anoniem zei

Wat loopt iedereen nou te janken. Lekker eten is lekker eten! Wat boeit het uit welk land het komt? Als we al hierom gaan zeiken, dan weet ik het ook niet meer! Verder een erg leuke blog(:

Anoniem zei

ma je hebt internet doe dan is de moeite om te kijke op Wikipedia en dan zulle we zien van wie de dolma en die andere dingen zijn maar ja Grieken denken toch dat ze slim zijn en kunnen ni lezen waarschijlijk (Turkije is de BESTE!!!!)

Anoniem zei

ik ben niet turks maar heb een turkse stiefvader en ik ken veel mensen die turks zijn ik ken ook veel grieken want mijn stiefmoeder is turks (raar maar WAAR) en ik krijg bij mijn turkse(stief)familie altijd dolma bij de grieksen NOOIT en het staat bij de terkse resturants ALTIJD op het menu bij de griekse restutants mwa ps: het is zowiezo lekkerder als turken het maaken

Turkse koffie

Turkse koffie